tisdag 29 mars 2016

Norra Bantorget i maj 1985, del 1

I går fick bloggen sin sidvisning nummer 4 000. Vi har nu mellan 50 och 70 sidvisningar per dag, ibland ännu fler och ibland mindre. Så målet att ha nått upp till 5 000 före sista april verkar inte oöverkomligt.

I dag återvänder vi till Norra Bantorget och jag räknar med att blir fyra inlägg till därifrån bara från maj 1985.

Ragnar Säterskog, Arvika AWR016 Setra S215HD. Norra Bantorget, Stockholm 1985-05-05.
 
 Ragnar Säterskog körde mest för Riksteatern.

 Skogsgårdhs Busstrafik, Kyrkhult 23 KWA370 Volvo B10M Deltaplan 200. Norra Bantorget, Stockholm 1985-05-05.

 Busab, Arvika LKA 749 Volvo B10M DAB-Silkeborg 7. Torsgatan, Stockholm 1985-05-05.

En experimentbuss med kaross från DAB i danska Silkeborg. Busab, även känt som Bussarbeten, reparerade också krockskadade bussar och renoverade 10-12 år gamla bussar till nyskick. I drygt tio år var denna buss orkesterbuss för Duojag.

  Näshulta Omnibus AB, Eskilstuna ESY279 Volvo B58 Autokori. Torsgatan, Stockholm 1985-05-05. 

Autokori var en karosserifabrik i Åbo i Finland. Inte att förväxlas med Lahden Autokori i Lahtis. 

 
Wasatrafik 120 DOF552 Scania BR116S Deltaplan 200. Norra Bantorget, Stockholm 1985-05-05.

Wasatrafik 073 EBR615 Volvo B58 Van Hool Jumbo. Norra Bantorget, Stockholm 1985-05-05.

Wasatrafik hade sitt huvudkontor i Falun men de hade också ett stort garage i Trågsund i Huddinge kommun söder om Stockholm. Dessa två bussar hör hemma i Falun och är på väg med resenärer till Dalarna. Dessa skall återvända hem efter helgens förlustelser i Stockholm. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar