I dag återvänder vi till Norra Bantorget och jag räknar med att blir fyra inlägg till därifrån bara från maj 1985.
Ragnar Säterskog, Arvika AWR016 Setra S215HD. Norra Bantorget, Stockholm 1985-05-05.
Ragnar Säterskog körde mest för Riksteatern.
Skogsgårdhs Busstrafik, Kyrkhult 23 KWA370 Volvo B10M Deltaplan 200. Norra Bantorget, Stockholm 1985-05-05.
Busab, Arvika LKA 749 Volvo B10M DAB-Silkeborg 7. Torsgatan, Stockholm 1985-05-05.
En experimentbuss med kaross från DAB i danska Silkeborg. Busab, även känt som Bussarbeten, reparerade också krockskadade bussar och renoverade 10-12 år gamla bussar till nyskick. I drygt tio år var denna buss orkesterbuss för Duojag.
Näshulta Omnibus AB, Eskilstuna ESY279 Volvo B58 Autokori. Torsgatan, Stockholm 1985-05-05.
Autokori var en karosserifabrik i Åbo i Finland. Inte att förväxlas med Lahden Autokori i Lahtis.
Wasatrafik 120 DOF552 Scania BR116S Deltaplan 200. Norra Bantorget, Stockholm 1985-05-05.
Wasatrafik 073 EBR615 Volvo B58 Van Hool Jumbo. Norra Bantorget, Stockholm 1985-05-05.
Wasatrafik hade sitt huvudkontor i Falun men de hade också ett stort garage i Trågsund i Huddinge kommun söder om Stockholm. Dessa två bussar hör hemma i Falun och är på väg med resenärer till Dalarna. Dessa skall återvända hem efter helgens förlustelser i Stockholm.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar