SL prioriterade flygbussarna mellan Vasagatan och Arlanda och när de ordinarie bussarna nästan tagit slut sattes vanliga linjevagnar in. Här några exempel på detta. Strejken avbröts innan alla bussar tagit slut men det var bra när att det inte gick åka kollektivt mellan Stockholm och Arlanda. Att låna in bussar från annat håll hade varit strejkbryteri. Lika så förstås att lägga om arbetet till andra SL-verkstäder.
Fast på den första bilden skymtar en "vanlig" flygbuss. Så någon enstaka rullade fortfarande.
Storstockholms Lokaltrafik H1 5637 ENP147 Volvo B58 Säffle. Vasagatan, Stockholm 1986-10-12.
Bussar med denna exteriör var vanliga på Flygbussarna men de hade inte samma enkla inredning som bussen på bilden.
Storstockholms Lokaltrafik H20 5398 GPF888 Volvo B58 Van Hool Jumbo ledbuss. Vasagatan, Stockholm 1986-10-12.
Storstockholms Lokaltrafik H25 6142 HZH228Volvo B10M Säffle ledbuss. Vasagatan, Stockholm 1986-10-12.
Storstockholms Lokaltrafik H3 5749 AXW999 Volvo B10M Säffle. Vasagatan, Stockholm 1986-10-12.
Till sist en buss som inte alls var strejkdrabbad utan kom med för att den stod i närheten av Vasagatan. Detta var 1986 Stockholms internationella bussterminal.
GDG 2484 AOW030 Volvo B10M Van Hool Alizée. Vattugatan, Stockholm 1986-10-12.
Nu bär det av till Paris för bloggen. För bussen på bilden är det kanske rentav Alicante som väntar eller någon annan europeisk storstad.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar