Man hade en organisation i stadsdelen Olympia, där trafikledare höll ordning på trafiken och såg till att bussarna gick med jämna mellanrum och inte klumpade ihop sig. Dit rapporterade också förarna om bussen blev fullsatt.
Konceptet fick namnet "Kvick" och det ärvde det efter en hamnfärja som gick i Helsingborg mellan Ångfärjestationen och Parapeten. En resa som tog någon minut men om man skulle förflytta sig mellan dessa platser landvägen tog det ungefär en halvtimme.
Bussarna var Renault Master med påbyggnad från Habi i Haparanda. 15 bussar fanns för trafiken.
Helsingborgs Lokaltrafik 707 OCG549 Renault Master Habi. Järnvägsgatan, Helsingborg 1990-09-28.
Helsingborgs Lokaltrafik 710 OCF671 Renault Master Habi. Järnvägsgatan, Helsingborg 1990-09-28.
Helsingborgs Lokaltrafik 704 OSH 819 Renault Master Habi. Tycho Brahes plats, Helsingborg 1990-09-28.
Helsingborgs Lokaltrafik 708 OFO889 Renault Master Habi. Tycho Brahes plats, Helsingborg 1990-09-28.
Helsingborgs Lokaltrafik 709 OBF679 Renault Master Habi. Tycho Brahes plats, Helsingborg 1990-09-28.
Helsingborgs Lokaltrafik 709 OBF679 Renault Master Habi. Järnvägsgatan, Helsingborg 1990-09-28.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar