Först en bild på anslutningsbussen vi åkte med mellan Skövde och Malmö:
AB Omnibus, Örebro 17 DKL720 Setra S215HD. Rastplats Trädet 1988-07-09.
Bussen vi åkte med mellan Malmö och Lugano:
Olofssons Busstrafik, Fjärås CMC813 Setra S228DT. Behringen (Tyskland) 1988-07-10.
Olofssons Busstrafik, Fjärås CMC813 Setra S228DT. Basel (Schweiz) 1988-07-11.
Tyvärr gick det inte så bra den första morgonen. När vi kom fram till Helsingborg fick reseledaren besked om att inte mindre av tre av anslutningsbussarna hade blivit försenade. Ett stort antal bussar från Europa Touring fick vänta på dem. Några av bussarna fick i förväg köra över till Helsingör och vänta på resenärerna, andra fick stå kvar i Helsingborg. Vi fick vänta i Helsingör i ett par timmar och på bilden står vi tillsammans med resenärer på de andra bussarna.
Europa-Touring-bussar i Helsingør (Danmark) 1988-07-10.
Därmed sprack naturligtvis också den inbokade platsen på färjan mellan Rødby och Puttgarden och vi fick vänta mer än en timme även här.
Olofssons Busstrafik, Fjärås CMC813 Setra S228DT. Rødby (Danmark) 1988-07-10.
Första natten övernattade vi på Hotel Zum Schwalbennest i Alsfeld. Där övernattade också en buss på väg till Costa Brava.
Lane Buss MMJ812 Setra S216HDS. Alsfeld (Tyskland) 1988-07-11.
Vår buss tankas i Mahlberg.
Olofssons Busstrafik, Fjärås CMC813 Setra S228DT. Mahlberg (Tyskland) 1988-07-11.
Till sist kom vi fram till Lugano och här har vi samlats för att göra en utflykt.
Olofssons Busstrafik, Fjärås CMC813 Setra S228DT. Lugano (Schweiz) 1988-07-12.
Och så blev det hemväg igen och ny anslutningsbuss från Malmö. Men den här gången hoppade jag av i Borås.
Svensk Flyg & Buss, Örebro 1 FDZ356. Luhr-passet, Markaryd 1988-07-17.
I nästkommande avsnitt blir det bilder från Locarno, Milano och Lugano.